En primer lloc, hem de posar al buscador de Google "Google Drive", de manera que arribem a la pàgina de Drive. Després seleccionem "Anar a Google Drive", i arribem a la nostra unitat.
A l'opció de "NUEVO", seleccionem crear carpeta, de manera que els documents que creem després els podem ficar a aquesta carpeta. A la informació de la carpeta, en detalls, podem posar una petita descripció. A més, també es pot pujar una carpeta des de l'ordinador.
També a l'opció de "NUEVO" podem crear un Document de Google. A aquesta opció, podem treballar redactant d'una manera molt pareguda a com es fa amb el programa Microsoft Office Word:
- A Arxiu podem compartir el document, veure l'historial de revisió, o descarregar el document en format Word, PDF... A més, també tenim l'opció de publicar en la Web.
- A Editar tenim l'opció de desfer i refer el que s'ha editat al document, que normalment és una de les opcions més utilitzades, però també podem pegar, seleccionar tot, buscar i substituir...
- Ver ens permet seleccionar si volem que es visualitze el disseny d' impressió, la regla, les ferramentes per a equacions, les suggerències ortogràfiques... A més, a l'opció de Mode, podem triar si volem ser editors, si volem que els nostres canvis apareguen com suggerències o només visualitzar el document.
- A Inserir trobem les opcions per a introduir al nostre document, com imatges, enllaços, equacions, dibuixos, tables, comentaris, notes a peu de pàgina, caràcters especials (com fletxes), línies horitzontals, nombre, salt i peu de pàgines, capçalera, marcador i índex.
- A Format, es pot modificar aspectes de l' escriptura com els "efectes" de les lletres (negreta, cursiva, subratllar, ratllar), afegir un superíndex o un subíndex, modificar la grandària de les lletres i els estils del paràgraf, alinear el text (a l'esquerra, dreta, centrat...), afegir interlineat, llestes, o esborrar el format. A més, si afegim una imatge, podem modificar-la (retallar-la, substituir-la, afegir-li un text...)
- A Ferramentes, entre altres opcions, cal destacar l'escriptura per veu i la traducció del document. També podem accedir a les suggerències ortogràfiques, investigar, cercar al diccionari per a definir, contar les paraules, editar la seqüència de comandes, establir les nostres preferències (usar cometes tipogràfiques, detectar enllaços i llistes automàticament o establir la substitució automàtica de diversos signes per altres, com --> per una fletxa). Per últim, també és una opció interessant el diccionari personal, ja que permet afegir les nostres pròpies paraules al diccionari.
- També podem afegir una Tabla al nostre document, triant les seues dimensions, i amb l'opció d'afegir files i columnes.
- També tenim l'opció d'afegir Complements o, si tenim algun problema amb Google Docs, tenim l'opció d'Ajuda.
També podem crear una Presentació de Google, on moltes de les opcions són iguals que al Document de Google. Per a crear la nostra Presentació de Google, a l'opció "NUEVO" seleccionem Presentacions de Google. També podem fer clic sobre el botó dret del ratolí i seleccionar aquesta opció. Una vegada estiga creat, el seu funcionament és molt senzill:
- A l'opció d'Arxiu trobem les mateixes opcions que al Document de Google (compartir el document, veure l'historial de revisió, descarregar el document en format Word, PDF, publicar en la Web...)
- De la mateixa manera, Editar també ofereix les mateixes opcions que al Document de Google (desfer i refer el que s'ha editat al document, pegar, seleccionar tot, buscar i substituir)
- A l'opció de Veure podem iniciar la presentació, treballar les animacions, visualitzar l'original, ampliar o reduir la grandària de la diapositiva, ajustar a la quadrícula o a les guies, visualitzar l'HTML del document, mostrar les suggerències ortogràfiques, veure les notes del ponent, contraure els controls i visualitzar la presentació a pantalla completa.
- Podem Inserir moltes de les coses que es podien al Document de Google, com imatges, taules o comentaris. Però a la Presentació també podem afegir vídeos, lletres especials, noves diapositives...
- A l'opció Diapositiva podem modificar tot el que té relació amb aquestes, com pot ser el seu fons, el disseny, el tema i la transició. A més, també ens permet afegir, duplicar i eliminar les diapositives, moure-les (cap amunt, cap a baix, al principi, al final) i anar a la diapositiva següent, la del principi o la del final.
- Format té les mateixes funcions que al Document de Google, i a més, permet canviar el farcit del text, canviar la forma, el connector i afegir un connector de redirecció.
- A l'opció Disposar podem modificar la distribució dels diversos elements de la nostra presentació (moure'ls, alinear-los, centrara la pàgina, girar...)
- A les Ferramentes es pot revisar l'ortografia, investigar, definir paraules, establir les preferències i elaborar el nostre diccionari personal.
- Tabla i Ajuda ofereixen les mateixes opcions que al Document de Google
Per últim, hem treballat el Document de Càlcul i els Formularis de Google.
- Al Document de Càlcul tenim moltes opcions paregudes als documents anteriors, Com que es tracta de una tabla, es poden afegir i eliminar files i columnes, insertar funcions, gràfics, formularis...A més es pot enviar i insertar a una pàgina web.
- El Formulari de Google es tracta d'una enquesta. Permet afegir tots els elements que es vulguen (afegir element- triar d'una llista). S'ha d'enviar a un correu per poder veure després el resum de les respostes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario