sábado, 14 de mayo de 2016

AMPLIACIÓ Pràctica 7

Twitter és un servei de microblogging, amb seu en Sant Francisco, Califòrnia. Twitter, Inc. va ser creat originalment a Califòrnia, però està sota la jurisdicció de Delaware des de 2007. Des que Jack Dorsey ho va crear al març de 2006, i ho va llançar al juliol del mateix any, la xarxa ha guanyat popularitat mundialment i s'estima que té més de 500 milions d'usuaris, generant 65 milions de tweets al dia i maneja més de 800 000 peticions de cerca diàries. Ha sigut denominat com el "SMS d'Internet"
http://bit.ly/1Tg20zm
La xarxa permet enviar missatges de text de curta longitud, amb un màxim de 140 caràcters, anomenats tweets, que es mostren en la pàgina principal de l'usuari. Els usuaris poden subscriure's als tweets d'altres usuaris- a açò se li crida "seguir" i als usuaris abonats se'ls crida "seguidors”. Per defecte, els missatges són públics, podent difondre's privadament mostrant-  los únicament a uns seguidors determinats. Els usuaris poden escriure des de la web del servei, amb aplicacions oficials externes (com per a telèfons intel·ligents), o mitjançant el Servei de missatges curts (SMS) disponible en certs països, si ben accedir al servei via SMS comporta suportar tarifes fixades pel proveïdor de telefonia mòbil.
Però, com tot, Twitter també té els seus problemes:
  • Infecció massiva de virus: el 21 de setembre de 2010 va haver-hi un atac massiu a Twitter mitjançant un cuc anomenat Rainbow48 (el nom es deu al fet que l'atac va sorgir a través d'un compte creat amb aquest nom), el qual afecta als usuaris que operen a través de la web twitter.com mitjançant el següent procediment: es rep un missatge amb una cadena estranya i, en passar per damunt amb el punter, ocorren diverses possibilitats, com és el cas d'enviar la mateixa cadena a tots els seguidors, aparèixer quadres negres en comptes de diàleg o redirigir a qualsevol persona que visite el teu perfil a una pàgina web; aquest últim punt és el més perillós, ja que, després del redireccionament a una altra web, aquesta podria infectar el nostre ordinador.
http://bit.ly/1Oq6Afn
  • Sobrecàrregues: quan la xarxa pateix una sobrecàrrega, mostra l'advertiment Fail Whale (literalment, Fallada de la Balena), que és un missatge d'error d'imatge creat per Yiying Dl., que mostra a uns ocells rojos tractant d'alçar a una balena amb unes sogues en l'oceà, amb el text "Massa tuits! Per favor, espere un moment i torne a intentar-ho."

http://bit.ly/23PF5hj
Pel que fa a la presència de Twitter al àmbit educatiu, els següents són alguns exemples d'usos que els docents poden donar-li a Twitter:
  • Seguir portals i persones que contínuament aporten informació interessant sobre temes educatius.
  • Compartir amb estudiants i altres col·legues recursos, propis o descoberts, publicats en la Web: Imatges (Flickr), vídeos (Youtube), documents (Calameo), presentacions (SlideShare), arxius (MediaFire), etc.
  • Reemplaçar les llistes de distribució de correu electrònic per a formar comunitats o grups virtuals que comparteixen interessos comuns.
  • Crear llistes d'estudiants per a agrupar-los per graus i així facilitar el seguiment a tots els que conformen un grau. A més, els docents poden tenir una URL para cada llista o tema d'interès i compartir-la amb els estudiants.
  • Expandir els projectes de classe fora de l'espai i temps de l'escola.
  • Acabada una classe, el docent, a través de Twitter, pot publicar els conceptes més importants perquè els seus alumnes reflexionen, aporten informació i amb ella, elaboren productes referents a la temàtica proposta.
  • Abans d'un examen, enviar algunes preguntes perquè els estudiants les responguen. D'aquesta manera ajudarà a fixar conceptes i a construir, entre tots, un resum col·laboratiu amb les idees més importants del tema a avaluar.
  • Distribuir tasques als estudiants d'una classe o recordar-los els pendents.
  • Disseminar o distribuir informació i continguts de valor educatiu. Per exemple, materials en línia addicionals als utilitzats en la classe, resultats de recerques, pàgines Web pertinents per a un tema, criteris per a resoldre un problema, etc.
  • Sol·licitar als estudiants rastrejar, mitjançant Twitter, esdeveniments d'actualitat com el terratrèmol i posterior tsunami de Japó al març de 2011.
  • Promoure en els estudiants el desenvolupament d'habilitats de selecció i síntesi d’ informació, de manera que expressen una idea completa en sol 140 caràcters
  • Plantejar als estudiants un tema o problema, dies abans de la classe, perquè aquests realitzen una pluja d'idees per mitjà de Twitter. Així, en la classe es disposarà de més temps per a analitzar el tema o per a aplicar coneixements.
  • Els docents de Llengües Estrangeres poden sol·licitar als seus estudiants publicar almenys cinc missatges setmanals en l'idioma que estiguen aprenent. Cada setmana, en la classe, es presenta a tot el grup els missatges amb més falles, de manera que aprenguen dels seus propis errors i dels d'altres companys.
  • Els docents d'Estadística poden sol·licitar als seus estudiants elaborar enquestes sobre un tema particular amb POLL Pigeon, que permet enllaçar l'enquesta a un compte de Twitter o Facebook i difondre-la automàticament entre amics, companys i seguidors. També, mostra els resultats.
http://bit.ly/1QQvLFX
Per la seua banda, els estudiants també poden utilitzar Twitter amb finalitats acadèmiques:
  • Formular preguntes sobre un tema d'estudi per a obtenir diverses respostes per part de docents o companys de classe. Si algú aporta una resposta errònia o inexacta, prompte apareixerà una altra que l'aclarisca o precise.
  • Realitzar reunions “virtuals” amb companys de classe des de qualsevol lloc i en qualsevol moment per a fer tasques col·laboratives.
  • Reportar l'estat d'una tasca que ha de realitzar-se de manera col·laborativa. Per exemple: les dades que es van trobant en un experiment; els resultats d'una enquesta; els arguments o posicions plantejades en un debat, etc.
  • Compartir amb docents i altres companys recursos, descoberts o propis, publicats en la Web
  • Practicar un idioma estranger mitjançant la comunicació amb parlants natius d'aqueix idioma, localitzats a través de Twitter.

No hem d'oblidar que Twitter és una eina social i que tant l'ús que se li done, com el profit que s'obtinga d'ella, depèn de la creativitat dels docents. Les anteriors són només algunes idees de la seua aplicació en ambients educatius enriquit amb les TIC.
http://bit.ly/1TCLSFH

No hay comentarios:

Publicar un comentario