domingo, 6 de marzo de 2016

AMPLIACIÓ Tema 3

AMPLIACIÓ TEMA 3. Docència virtual: E-learning i B-learning 

L'aprenentatge semipresencial o B-Learning consisteix en la combinació del treball presencial (a l'aula) i el treball en línia (combinant Internet i els medis digitals), on l'alumne pot controlar factors com el lloc, el moment o l'espai de treball. De la mateixa manera, es pot entendre com la combinació eficient dels mètodes d'impartició, els models d'ensenyança i els estils d'aprenentatge. 
ORIGEN: http://bit.ly/1Rv3KRQ
El B-learning pot referir-se a l'aprenentatge semipresencial, aprenentatge mixt, aprenentatge combinat o aprenentatge híbrid. Però en tots els casos es refereix al treball combinat de modalitat presencial i en línia per aconseguir un aprenentatge eficaç. Però la dificultat es troba a l'hora d'equiparar les activitats que es realitzen de manera virtual amb les que es fan de manera presencial. 
Al model presencial hi ha una relació entre el mestre i els alumnes, de manera que es produeix una transmissió de coneixements, normalment de manera escrita-oral, fent un ús tradicional de les tecnologies.
ORIGEN: http://bit.ly/1SrOb29
En canvi, al model semipresencial destaca la virtualitat, de manera que la relació es produeix entre els alumnes i l'aprenentatge mateix. Es desenvolupen les capacitats i la cultura audiovisual, emprant noves tecnologies.
ORIGEN: http://bit.ly/1Yif0WO
L'aprenentatge electrònic o E-Learning fa referència a l'educació virtual a distància, mitjançant canals electrònics (Internet), utilitzant ferramentes o aplicacions digitals com a suport per als processos d'ensenyança- aprenentatge.
També hi ha altres termes per fer referència a aquest tipus d'educació, com poden ser aprenentatge a la xarxa, tele-formació, aprenentatge virtual, educació virtual, formació en línia o ensenyança virtual
ORIGEN: http://bit.ly/1QWUTHL
El més important de l'E-Learning en el cas dels estudiants és la flexibilitat, ja que poden controlar el seu temps, l'absència de l'assistència obligatòria a classe, la possibilitat de poder estudiar en qualsevol part a on l'alumne es puga veure obligat a traslladar-se, per motius laborals o personals. En definitiva, el més positiu de l'E-Learning és l'alt grau d'autonomia, que fa que l' educació a distància siga una opció apropiada per als temps que corren, perquè permet compatibilitzar les limitacions espai-temporals que imposa la vida diària.
ORIGEN: http://bit.ly/1QuOrLc
A la Universitat d'Alacant s'ha incorporat a la normativa la docència virtual. La Universitat d'Alacant va presentar el 26 de setembre de 2007 al Consell de Govern el marc de treball  per a la Docència virtual a la universitat i la convocatòria per poder impartir assignatures en modalitat semipresencial.  També s'ha presentat la proposta per al reconeixement de les tutories realitzades a través de la plataforma tecnològica facilitada per la Universitat. 
ORIGEN: http://bit.ly/1YijaxV
L'objectiu d'introduir l'ús de les TIC a l'ensenyament és millorar la qualitat del procés d'ensenyament-aprenentatge, fomentar la participació activa de l'estudiant i facilitar l'accés dels estudiants als recursos que ofereix la Universitat. Totes les eines per al control i seguiment de les tutories virtuals, tant per a estudiants com per al professorat i els responsables acadèmics, es trobaran al Campus Virtual.
 
ORIGEN: http://bit.ly/1QCShjd

No hay comentarios:

Publicar un comentario