AMPLIACIÓ TEMA 9. LA Videoconferència
La videoconferència va aparéixer de manera molt simple a l'època de la televisió. Aquests sistemes de videoconferència es componien de dos sistemes de circuit tancat de televisió, connectats mitjançant un cable de ràdio. Però aquesta tècnica era molt costosa i no es podia fer ús d'ella en altres àmbits, com la medicina, l'educació a distància, etc. A més, els primers intents de fer ús de les xarxes de telefonia normal per transmetre vídeo no va eixir bé, perquè la qualitat de la imatge era molt baixa i faltaven tècniques eficients de compressió dels vídeos. Però a la dècada de 1980 es va fer possible les xarxes digitals de transmissió de telefonia, ja que es va assegurar una velocitat mínima per als vídeos comprimits i la transmissió d'àudio.
http://bit.ly/1SKT7dX |
Finalment, en 1990, la videoconferència basada en IP (Internet Protocol) es va fer possible, i es van desenvolupar tecnologies de compressió de vídeo més eficaces, de manera que es podien fer conferències des de l'escriptori o l'ordinador personal.
En 2012, es va llançar al mercat un nou concepte de videoconferència: la videocol·laboració. Aquest servei incloïa a la videoconferència com a centre de transcurs de diverses activitats col·laboratives, com per exemple compartir documents o fer vídeos de forma sincronitzada, tot durant la videoconferència.
http://bit.ly/1SmWQV3 |
És important destacar el paper de la videoconferència com a recurs educatiu, ja que permet véncer les barreres del temps i l'espai en la cerca de nous coneixements. Per exemple, la videoconferència permet interactuar amb especialistes sobre temes específics, sense dependre de la presència física, és a dir, les distàncies ja no són un obstacle per a formar xarxes, intercanviar experiències pedagògiques, desenvolupar treballs d'investigació col·laboratius...
http://bit.ly/1WyJwN9 |
Aquesta trencada de les barreres geogràfiques millora l'intercanvi cultural, favorable per a tot el procés pedagògic on el lideratge del mestre i la seua habilitat per planejar, executar i avaluar la videoconferència són fonamentals, així com el coneixement tècnic sobre l'ús de les diverses ferramentes. Entre els aspectes més importants per a la preparació de les videoconferències trobem:
- L'estratègia que emprarà el mestre en el seu desenvolupament, tenint en compte la consecució d'uns objectius determinats
- El paper dels alumnes, socialitzant prèviament les normes bàsiques per a la participació i clarificant el rol que realitzarà l'alumne
- La disposició eficient de recursos, garantint un funcionament òptim de les diverses ferramentes i el coneixement tècnic de la seua operació (proves de so, vídeo i velocitat de transmissió de dades abans d'iniciar la videoconferència).
http://bit.ly/1QfxAIB |
No hay comentarios:
Publicar un comentario