miércoles, 6 de abril de 2016

TEORIA Tema 8

TEMA 8. WEBQUEST

1. Definició de Webquest
- Una forma d'utilitzar didàcticament Internet
- Una activitat de recerca d'informació de forma guiada
- L'activitat se centra en l'ús de la informació, anàlisi, síntesi més que en la recerca
- Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement
- El docent orienta tot el procés

2. Tipus de Webquest
  • Webquest a curt termini
- És l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries
- Es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe
  • Webquest a llarg termini
- Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe
- Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica
  • Miniquest: una versió reduïda de les Webquest, planificades per a una sessió. Consten d'un escenari, una tasca i un producte
  • Blocquest: webquest que integra l'ús del bloc
  • Tubequest: basades en el visionat de vídeo de Youtube
  • Earthquest: webquest basada en viatges virtuals emprant GoogleEarth
  • Geoquest: webquest basada en un escenari geogràfic en el qual s'empren imatges digitals
3. Parts d'una Webquest (IMPORTANT)
  • Introducció, que presenta el plantejament general de la Webquest a tot el grup. Els xiquets de primer de primària van a treballar els transports... Aquest és un tema molt important perquè... Per això, l' alumne treballarà aquest tema per a...
  • Tasca, s'identifica amb l'objectiu final de la Webquest: allò que ha d'elaborar-se al finalitzar a Webquest. A aquesta part apareixen els objectius. L'alumne ha de fer un tren on s'han de pujar la resta dels companys. Els objectius seran familiaritzar-se amb els mitjans de transports.... 
  • Procés, on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. En la Webquest es crearà una pàgina i al procés s'explicaran un o dos dels objectius de cada activitat, a l'activitat 1 els objectius..., a l'activitat 2 .... Es crearà un enllaç que ens portarà a l'explicació de la tasca.
  • Avaluació, on s'indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. Es farà una taula, amb les activitats a la primera columna (Activitat 1, Activitat 2...); i a la primera fila el tipus d'avaluació (0-10; Bé, Regular, Mal...) A la resta de caselles es posa que és el que fa bé, o mal: si l'alumne no sap fer-ho i l'ha fet mal, a la casella de baix de Mal es posarà el que fa mal (no identifica les parts de l'ordinador, per exemple). D'aquesta manera, el que s'ha de fer és posar els criteris que s'avaluaran a les activitats (Mal: no identificar les parts; Bé: identificar les parts; Regular: identificar la meitat de les parts)
  • Conclusió, on apareixen unes reflexions finals. Aclarir quins són els resultats de l'ús de la Webquest: hem observat que els alumnes han emprat bé la webquest tot i que a la primera activitat han tingut problemes amb...
  • Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest en classe
A més, a la pràctica, també posarem altra pàgina per a la bibliografia (A l'activitat 1 seria recomanable que l'alumne consulte...A l'activitat 2...)
*A la pràctica de la Webquest han  d'estar totes, si no baixa la nota. Qui tinga mal feta l'avaluació suspén

5. Definició de Caça del Tresor
- La caça del tresor són una sèrie de preguntes i una llista d'adreces o pàgines web de les quals poden extreure's o inferir-se les respostes. Pregunta- Recurs per a contestar-la; al final es planteja una pregunta que el que fa és englobar la informació anterior
- Existeix una pregunta final que serveix per a poder integrar tots els coneixements que s'han desenvolupat en els passos anteriors
- Són una eina TIC excel·lent per a utilitzar-se en el saló de classes sota el principi que "primer és la metodologia i després la tecnologia"
- Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot emprar sense Internet, per això són necessàries revistes, periòdics, llibres...

No hay comentarios:

Publicar un comentario