miércoles, 6 de abril de 2016

TEORIA Tema 9

TEMA 9. La videoconferència

1. Què és la videoconferència?
- El conjunt de programari i maquinari que permet la connexió simultània en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants com si estigueren en un mateix lloc de reunió.
  • És un mitjà de comunicació audiovisual i multimèdia
  • És un mitjà síncron (es comuniquen els dos al mateix temps) que afavoreix la interacció en temps real
  • Permet una comunicació bidireccional
  • Facilita la comunicació independent de l'espai
  • Permet incorporar diferents tipus de recursos
  • Permet el seu enregistrament per visionar-ho en un altre moment
2. Tipus de videoconferències
En funció del suport tecnològic:
- Tipus 1. Sistemes de videoconferència basats en web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no és necessària la instal·lació de programes o plugin per al navegador
- Tipus 2. Sistemes de videoconferència basats en la web que necessiten un plugin per funcionar
- Tipus 3. Sistemes de videoconferència basats en escriptori
En funció del nombre de connexions que es realitzen:
- Videoconferència punt a punt: Existeixen dos equips connectats
- Videoconferència multipunt: Més de dos equips connectats

3. Aplicacions educatives
Educació a distància
- Cursos lliçons i tutories
- Alumnes assisteixen a classes no ofertes en el seu centre
- Tutoria remota per atenció personal
- Professors comparteixen docència com altres professors remots de la mateixa temàtica
- Cursos oferts fora de l'horari per a estudiants que no poden assistir en l'horari normal
Consulta a experts
- Panell de discussió
- Un expert respon qüestions
- Esdeveniments remots
- Contacte amb investigadors del camp
- Compartir experiències i interaccionar com protagonistes d'esdeveniments
Projectes Multicentre
- Professors i alumnes col·laboren i intercanvien informació amb altres centres
- Debats i conferències d'investigació compartits per diverses escoles
- Aprenentatge col·laboratiu distribuït
- Col·laboració i comunicació en projectes col·laboratius
Activitats professionals
- Observació de pràctiques i discussió posterior
- Cursos per a professors en servei
- Tutorització de pràctiques remotes
- Intercanvis i discussió de mètodes
Activitats comunitàries
- Sessions Parlamentàries
- Suport a interessos especials
- Educació d'adults
- Trobades virtuals amb personalitats

4. Eines de videoconferència
- Skype: ÉS un programari que has d'instal·lar en l'ordinador i et permet realitzar trucades d'un ordinador a un altre a través d'Internet sense cap cost, encara que compta amb la possibilitat de realitzar trucades a mòbils amb tarifes pròpies
- Ichat: és un programa de MAC per realitzar videoconferències doncs que com funciona  a través e AIM també permet utilitzar-ho amb PC. És un programa gratuït
- Adobe connect

5. Avantatges i desavantatges
Inconvenients
- Cost dels equips i de les línies que s'empren
- S'han d'emprar línies del mateix tipus
- Falta d'experiència per part del professorat
- Necessitat de la part d'alumnes i professors de tindre millors coneixements a l'hora de treballar amb les videoconferències (com emprar-les)
Avantatges
Estalvi de temps
Permanència de l'alumne al seu entorn (no és necessari desplaçar-se)
Millora el nivell de productivitat
Facilita la comunicació entre persones que estan situades geogràficament distants

6. Criteris per avaluar una videoconferència
1. Funcionament dels equips (han funcionat correctament, s'han mantingut estables...)
2. Tècniques i estratègies emprades (metodologia)
3. Coordinació amb el personal responsable: instruccions rebudes per a l'ús dels equips han sigut clars
4. Avaluació de la presentació (pronúncia, veu...)
5. Temps
6. Materials emprats
FASES PER FER UNA VIDEOCONFERÈNCIA
1. Preparació: toma de contacte (com funciona l' equip, les connexions., com treballar si hi ha un problema...)
2. Desenvolupament (tindre en compte les activitats, anar amb cura amb el temps d' intervenció...)
3. Activitats d'extensió (realització de les activitats per part de l'estudiant)

No hay comentarios:

Publicar un comentario